Frequently asked questions

Waar kunnen we u mee helpen?

Op deze pagina staan een aantal veelgestelde vragen. Neem een kijkje en bekijk ook onze andere pagina’s. Wanneer u het antwoord niet gevonden hebt of graag meer toelichting wenst, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. Ons team staat klaar om uw vragen te beantwoorden!

Contacteer NYBE direct

Veel gestelde vragen

Vragen over NYBE

Wat doet NYBE?

Het is ons streven om ondernemingen naar het volgende level te helpen. Dit doen we door het inzetten van IT. Met bijvoorbeeld efficiëntere werkprocessen door het maken van software op maat en door het aantrekken van nieuwe klanten voor hogere conversies. Niets is voor ons een brug te ver. Bij NYBE kunt u terecht voor alles dat met IT te maken heeft: van websites tot SEO en van een nieuwe computer tot camerabewaking.

Wat zijn de openingstijden?

We staan elke werkdag voor u klaar tussen 10.00 – 17.00 uur. Voor openingsuren rondom de feestdagen kunt u onze social media raadplegen.

Hoe kan ik NYBE bereiken?

We staan tijdens onze openingsuren voor u klaar op werkdagen tussen 10.00 – 17.00 uur. U kunt ons bereiken door een mailtje te sturen naar helllo@nybe.be of te bellen naar 011 58 41 52.

Heeft u reeds een SLA bij ons? Zie dan de voorwaarden van het relevante SLA pakket om eventueel ruimere contactmogelijkheden te bekijken.

Wat bevat het aanbod van NYBE?

NYBE verkoopt een uitgebreid assortiment aan hard- en software. Door onze samenwerking met verschillende partners en slimme aankopen kunt u gegarandeerd zijn van top prijs kwaliteit verhoudingen.

Hardware:

  • Desktops
  • Laptops
  • Harde schijven
  • USB sticks
  • Raspberry Pi’s
  • Displays
  • en nog veel meer!

Software*:

  • Kassasystemen
  • Security camera systemen
  • Boekhoud systemen
  • en nog veel meer!

*Wanneer het aankomt op software gaat NYBE geen uitdaging uit de weg. Voor vele klanten hebben we reeds software programma’s geschreven van nul, tot op maat.
Heeft u een idee in gedachten? Contacteer ons snel en we bespreken de mogelijkheden tesamen met een kopje koffie.

Wat voor diensten biedt NYBE aan?

Naast hard- en software kunt u bij ons ook terecht voor allerlei andere situaties.

Elke klant is uniek en dit vangen we op met een uitgebreid team van collega’s met ieder hun sterktes en specialiteiten.

Hiermee kunnen wij u onder andere helpen:

  • Domein aankopen/verhuizingen
  • Website realisaties
  • Marketing en SEO opzet
  • GDPR documenten opstellen
  • Aankoop en opzet van Microsoft Office
  • Allerhande e-mail gerelateerde issues
  • Website migraties
  • Webshops maken inclusief uitgebreid betalingssysteem
  • Maken van hardware
  • Consultancy (inclusief u bijstaan in het beheren van uw eigen website/webshop)
  • en nog veel meer!
Vragen over beveiliging

Hoe beveilig ik mijn computer?

De meeste computers zijn bijna niet beveiligd van zichzelf. Dankzij verschillende tools is het mogelijk om de computer extra te beveiligen. We zijn partner van Panda Security. We staan u bij voor een optimale beveiliging, zodat uw gegevens veilig bewaard blijven.

Hoe beveilig ik mijn website?

Geeft uw website een melding dat deze over een ‘onbeveiligde verbinding’ bezit?

Dit komt omdat u nog geen SSL Certificaat heeft ingesteld op uw website. Naargelang de hosting provider kan het opzetten van zulk certificaat wat anders verlopen.

Contacteer ons gerust als u hiermee hulp wenst.

Hoe creëer ik een veilig wachtwoord?

Een veilig wachtwoord is uitermate belangrijk. Maar met een naam en geboortejaar alleen is de veiligheid toch nog niet op zijn best. Daarom heeft NYBE voor u een gratis wachtwoord generator tot beschikking staan. Bekijk hem en maak uw wachtwoord hier: https://nybe.be/wachtwoord-generator

Welk Antivirus neem ik best?

Er zijn enorm veel verschillende anti-virus programma’s, dus het is soms moeilijk weten welk nu het best bij uw computer en gebruik past.

Door onze samenwerking met Panda Security kunt u op voordelige prijzen en top veiligheid rekenen. Niet enkel voor de aankoop kunt u bij ons terecht, maar als ook voor de installatie van deze software.

Is een Antivirus voldoende?

Gebruikt u uw computer voor privé gebruik of wordt deze zelden toegepast in uw job, dan kan een Antivirus op zich voldoende zijn, mits u het toestel goed onderhoudt (updates, harde schijf opruimingen, back-ups, enz…)

Is uw apparaat van groot belang in uw werkomgeving, gebruikt u hem voor het opmaken en verhandelen van facturatie, of staan er gegevens in van tientallen of zelfs honderden klanten? Dan raden wij ten zeerste aan uw Antivirus uit te breiden met software dat infecties van bijvoorbeeld Malware tegen gaat.

Vragen over onderhoud

Waarom is onderhoud van een apparaat belangrijk?

Het onderhouden van apparatuur is essentieel voor niet enkel de levensduur maar alsook de veiligheid.

Een veroudert toestel, dat niet correct wordt onderhouden, zal zo al snel de volgende symptomen vertonen:

  • langzame reactietijd
  • het bevriezen van programma’s of zelfs schermbeelden
  • het crashen van programma’s of zelfs het toestel
  • verkorte batterijduur
  • langzame opstart
  • veel pop-ups bij opstart
  • overvolle harde schijf

Dit zijn allemaal natuurlijk zeer vervelende gebeurtenissen, maar wat er achterliggend kan gebeuren hierdoor is zorgwekkender.
Een verzwakt toestel geeft al sneller toegang aan virussen, malware en hackers die op hun beurt data van het apparaat kunnen stelen. Zo kunnen zij bijvoorbeeld bankgegevens, browserhistoriek of klantendata verkrijgen.

Hoe onderhoud ik mijn computer?

Het onderhouden van een computer is niet evident wanneer u wat minder kennis heeft over hard- en software.
Maar met wat meer informatie van ons team uit kunt u al snel rekenen op een efficient systeem.

Het onderscheid tussen hard- en software is de eerste stap.
Beide hebben dan ook hun eigen onderhoud nodig.

Hardware onderhoud bestaat uit onder andere het verwijderen van stof uit uw computer, het miniem gebruik van de stekker om de levensduur van de batterij te verlengen, enz…

Onder software onderhoud kunt u volgende tips in acht nemen; een sterk antivirus programma, routineuze schijfopruimingen, back-ups maken, enz…

Contacteer ons gerust voor meer (en gepersonaliseerde) informatie hierover.

Vragen over computer problemen

Wat te doen met een trage computer?

Een trage computer kan oneindig veel oorzaken hebben.

U kunt dit probleem wel opsplitsen in twee categorieën, hetzij netwerk-gerelateerd of een computerprobleem.

Ondervindt u traagheid wanneer u browset op het internet, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij uw netwerkverbinding of aan uw netwerkkaart.

Is uw computer daarentegen traag in het gebruik van lokale programma’s, of zelfs tijdens het uitvoeren van simpele taken in uw mappen of op uw bureaublad, dan ligt het probleem in de computer zelf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een zware achtergrondapplicatie of, in ergere gevallen, een defecte of overvolle harde schijf.

Omdat dit een probleem is dat vele verschillende oorzaken kan hebben en soms wat moeilijker is om zelf op te sporen, kunt u ons hiervoor gerust contacteren om eens een kijkje te nemen en u verder te helpen.

Wat te doen met een vastgelopen computer?

Wanneer uw computer vastloopt kan dit onder andere komen door een overvolle harde schijf of zware achtergrondapplicaties. Meestal kunt u even afwachten en verder wanneer de computer alles heeft verwerkt.
Voor het sluiten van een programma of browser te forceren kunt u eventueel op de toetsen combinatie CTRL+ALT+DEL (Windows) en vervolgens op Taakbeheer klikken. Onder het eerste tabje kunt u kiezen welke app u wilt sluiten. (Let op met de achtergrond apps, sluit hier nooit iets als u niet zeker bent.)

Blijft uw computer vast hangen en weigert hij te reageren op wat u ook doet, dan kan dit liggen aan een ernstiger probleem.

In beide gevallen wordt het aangeraden hier iets aan te doen om een eventuele crash of defect te voorkomen. Contacteer ons gerust wanneer u opmerkt dat uw computer regelmatig vastloopt. Wij zoeken naar de oorzaak en lossen het voor u op.

Wat te doen wanneer mijn computer niet opstart?

Als uw PC niet meer opstart kan het soms helpen even de stroomkabel los te maken (en eventueel de batterij bij laptops te verwijderen), vijf minuutjes afwachten en daarna alles terug aankoppelen en de computer terug proberen op te starten.

Lukt het hierna nog niet, dan kunt u proberen de computer op te starten met een besturingssysteem installatie DVD of USB stick. Hier kunt u dan kiezen voor een opstartherstel.

Wanneer dit niet lukt of wanneer u hierover wat onzeker bent kunt u ons natuurlijk contacteren en we helpen u graag verder.

Vragen over Internet

Hoe verwijder ik mijn cookies?

Cookies houden data bij van uw bezoek op een website zodat toekomstige surfsessies worden vergemakkelijkt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe een website uw inloggegevens netjes bijhoudt zodat u met een simpele klik zich kunt inloggen in plaats van uw gegevens steeds opnieuw te moeten ingeven.

Chrome

Ga naar de browser instellingen (drie bolletjes rechts vanboven).
Klik op Privacy en daarna op Browsergegevens wissen.
Kies tot hoever u cookies wilt verwijderen.
Vink volgende opties aan; Cookies, medialicenties en sitegegevens. Al de rest vinkt u uit.
Klik op Gegevens wissen en daarna op Wissen.

 

Firefox

Klik op de menuknop (drie lijntjes rechts bovenaan) en klik op Bibliotheek.
Ga naar Geschiedenis en kies voor Recente geschiedenis wissen
Stel de Te wissen tijdsperiode in.
Vink Cookies aan.
Klik daarna op OK om de cookies te wissen.

Wat te doen wanneer mijn internet traag is?

Wanneer uw internet traag werkt kunt u verschillende zaken proberen.

Ga eerst even na of u dicht genoeg bij de modem of het access point zit, indien het om een draadloos netwerk gaat.
Hierna kunt u ook even nagaan bij uw eigen internet provider of er zich momenteel storingen bevinden (dit kan vaak online of telefonisch of check deze website voor meer kanalen)

Ook kunt u via deze website, of andere gelijkaardige, de snelheid van uw internet testen.

Wat soms ook traag internet kan verhelpen is het heropstarten van de router.

Ondervindt u nog steeds problemen? Contacteer ons gerust en we helpen u verder.

 

Wat te doen wanneer mijn internet niet werkt?

Wanneer uw internet niet werkt kan dit aan vele zaken liggen.

Controleer allereerst de internetverbindingen op uw computer alsook de bekabeling. Daarnaast kunt u uw modem heropstarten. Ook uw computer heropstarten kan soms helpen.
Uiteindelijk kunt u hier nagaan of er zich storingen bevinden bij uw internet provider.

Nog steeds problemen? Contacteer ons gerust!

Vragen over hardware

Waar vind ik de naam en ID van mijn computer?

Op Windows 10 kunt u simpelweg links onderaan op het Windows logo klikken met de rechtermuisknop en vervolgens klikken op Systeem.
Hier vindt u de gegevens van uw toestel terug.

Hoe poets ik mijn toetsenbord?

Er zijn vele methoden om uw keyboard te poetsen.

Vooraleer eender welk van de volgende methoden toe te passen zet u de laptop uit of trekt u de kabel van het toetsenbord uit de computer.

Houd het toetsenbord of de laptop ondersteboven en schudt hem zachtjes om de grootste kruimels en stofdelen eruit te laten vallen.

Met een zacht borsteltje kan u over en tussenin de toetsen gaan om stof weg te vegen. Ook hebben sommige stofzuigers aansluitingen voor zeer smalle plaatsen te bereiken.

Daarna kunt u met een licht bevochtigde microvezel doek de toetsen zuiver maken. Ook met een licht vochtig wattenstaafje kunt u de randen van de toetsen poetsen.

Wat u ook kunt aanschaffen is een perslucht reiniger voor computers.

Wist u trouwens dat u de toetsen meestal kan loskoppelen om nog grondiger schoon te kunnen maken? Dit doet u met iets smal en dun onder het hoekje van een toets te steken en vervolgens omhoog te klikken. Let op: wees hier voorzichtig mee. Wilt de toets niet makkelijk loskomen dan laat u hem best gewoon gekoppeld.
Lukt dit wel? Vergeet dan zeker niet op welke plaatsen uw toetsen zich bevinden!

Hoe maak ik mijn scherm zuiver?

De meeste supermarkten beschikken over (vochtige) doekjes speciaal voor laptop, LED, en computerschermen die u veilig kunt gebruiken voor het reinigen van uw apparaat.

Gebruik zeker altijd de aangeraden producten en geen glasreiniger, zeep, of erg natte doeken.
Vergeet ook niet uw computer of laptop uit te schakelen vooraleer u hem poetst.

Vragen over e-mail

Wat doet NYBE rondom e-mails?

NYBE kan u bijstaan in het aanmaken en opzetten van e-mails. Ook wanneer er zich problemen bevinden met uw e-mailadres kunnen wij u hierin bijstaan.

Met welke e-mail providers kan NYBE mij helpen?

E-mail provider is van ons geen belang!

Wij helpen u graag met Gmail, Outlook, Yahoo, enzovoort.
Ook e-mails met als extensie een domeinnaam kunnen bij ons terecht.

Wat is SMTP/IMAP?

Simple Mail Transfer Protocol is een protocol voor het versturen van e-mails over internet.

Het werkt met servers, poorten en veiligheidscertificaten. Voor het opzetten van een e-mailadres met SMTP, kan u hieronder terecht.
Handig om te weten is dat SMTP voor uitgaand e-mail verkeer staat en IMAP voor inkomend.

De meest voorkomende poortnummers zijn 587 (met TLS), 465 (met SSL) en 25 (zonder SSL) voor uitgaand verkeer.
Voor inkomend e-mail verkeer wordt 993 (met SSL) het meest gebruikt, of 143 (zonder SSL).

Wat is het verschil tussen SMTP/IMAP en POP3?

Alhoewel beide gebruik maken van SMTP voor het verzenden van e-mails, is er toch een groot achterliggend verschil tussen SMTP/IMAP en POP3.

Wanneer een e-mail is ingesteld voor gebruik te maken van POP3, dan worden e-mail berichten als het ware gedownload van de server om hun lokaal te weergeven aan uzelf. Hierbij komt kijken dat de eens gedownloade en gelezen e-mails op de server worden verwijdert.
U loopt hierdoor het risico al uw e-mailverkeer te verliezen wanneer uw toestel bijvoorbeeld crasht omdat er geen kopieën bestaan op de server.

Bij het gebruik van SMTP/IMAP daarentegen, worden e-mailberichten altijd bewaard op de mailserver en krijgt u lokaal een kopie te zien. Als uw toestel zou crashen, dan zal u altijd deze e-mails terug kunnen downloaden van de server.

Het is dan ook aangeraden om voor SMTP/IMAP te kiezen wanneer u deze optie beschikbaar heeft tegenover POP3.

Hoe zet ik een e-mail op via SMTP/IMAP?

Voor het opzetten van e-mails via SMTP kunnen wij u helpen.

Hieronder vindt u alvast wat meer gegevens om het zelf te ondernemen, maar natuurlijk helpen wij u graag verder als dit toch niet lukt.

Met deze gegevens kunt u meestal verder. Andere extensies hebben ook andere servers die u best even opzoekt of natuurlijk bij ons mag opvragen.
De poortnummers blijven meestal hetzelfde, waar dan ook.

E-mail met als extensie gmail.com

Uitgaand verkeer (SMTP):

  • Server: smtp.gmail.com
  • Poort: 465 of 587
  • Authenticatie: vereist
  • Beveiliging: SSL of TSL

Inkomend verkeer (IMAP)

  • Server: imap.gmail.com
  • Poort: 993
  • Authenticatie: vereist
  • Beveiliging: SSL of TSL

E-mail met als extensie de domeinnaam*

Uitgaand verkeer (SMTP):

  • Server: mail.domeinnaam.be
  • Poort: 465 (25 indien er geen SSL of TSL beschikbaar is)
  • Authenticatie: bij voorkeur geactiveerd
  • Beveiliging: SSL of TSL

Inkomend verkeer (IMAP)

  • Server: mail.domeinnaam.be
  • Poort: 993
  • Authenticatie: bij voorkeur geactiveerd
  • Beveiliging: SSL of TSL

*Een MX (Mail eXchange) record is vereist in de DNS opzet. Ook een geldig SSL certificaat is nodig op dit domein.

Vragen over marketing

Wat is marketing?

Veel te vaak wordt marketing gezien als reclame maken en verkopen. Maar dat is slechts een onderdeel van de marketing. Bij marketing er wordt gekeken naar wat de wensen en behoeften zijn van de klanten. Dankzij een gepaste marketingstrategie kan hier juist op worden ingespeeld. Uiteindelijk zal dit leiden tot meer omzet, een goede reputatie en een duurzame relatie met de klant. Bekijk meer informatie op https://nybe.be/marketing/.

Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

Door het inzetten van marketing kunt u meer bezoekers aantrekken. Met online advertenties via Google en social media, kunt u perfect meten wat de resultaten zijn. Wanneer mensen bijvoorbeeld in Google zoeken naar Webdesigner in Hasselt, dan willen wij bovenaan komen. Dit geldt natuurlijk ook voor uw bedrijf. Als mensen dan de website bezocht hebt, kunt u ze vervolgens achtervolgen op het internet met relevante advertenties. Dit zijn allemaal manieren om de conversies een boost te geven.

Vragen over GDPR

Wat is GDPR?

GDPR staat voor General Data Protection Regulation. Het gaat over de bescherming van persoonsgegevens. Zomaar spammails sturen naar privé personen en mensen zomaar achtervolgen op het internet is dus verleden tijd. Sinds mei 2018 is elk bedrijf verplicht om te voldoen aan de regels wat betreft GDPR. Indien u niet voldoet aan de regels, riskeert u (grote) boetes. Doe de GDPR-check en lees er meer over op https://nybe.be/gdpr-check/.

Hoe weet ik of mijn GDPR in orde is?

Doe de GDPR test en bekijk meer informatie op https://nybe.be/gdpr-check/.

Wat moet ik doen om in orde te zijn volgens de GDPR wetgeving?

Er zijn een aantal zaken die u moet regelen om in orde te zijn met de GDPR. Zo is het van belang om een disclaimer te hebben, evenals de algemene voorwaarden en de vermelding van uw ondernemingsnummer. Bekijk meer informatie op https://nybe.be/gdpr-check/.

Vragen over SLA

Wat betekent SLA?

SLA staat voor Service Level Agreement. Elke klant van ons heeft een SLA. Door het hebben van een SLA weet u welke service u van ons kunt verwachten. Wenst u altijd iemand van ons te kunnen bereiken? Bent u open in het weekend? Wenst u ons ook na de uren te kunnen bereiken? Alles is mogelijk. Bekijk meer informatie op de SLA-pagina: https://nybe.be/sla/.

Welke SLA kies ik?

Elke klant valt bij ons onder een SLA. We hebben negen standaard SLA’s uitgewerkt. Natuurlijk is het ook mogelijk om een SLA op maat aan te vragen. In overleg met u kiezen we de SLA die past bij uw bedrijf. Bekijk onze standaard SLA’s op https://nybe.be/sla/. Alleen ingelogde klanten kunnen de SLA-voorwaarden en de prijzen bekijken. Bent u nog geen klant maar wilt u hierover wel meer weten? Neem dan contact met ons op hello@nybe.be | 011 58 41 52.

Het vakjargon van websites

Wat zijn code en coderen?

Code is het combineren van tekst en/of cijfers om te communiceren aan de computer wat deze moet uitvoeren of tonen.

Er zijn vele verschillende talen code waaronder PHP, Python, Java, C#, enzovoort. Deze talen hebben allemaal hun eigen sterktes en schrijfwijzen. In vele softwares worden meerdere talen gebruikt.

Het coderen is simpelweg het schrijven van code.

Wat zijn HTML en CSS?

HTML en CSS gaan hand-in-hand voor het maken van een website. Het zijn de twee basis programmeertalen voor het opmaken van een web pagina.

Met HTML bouwt u de structuur op en voegt u inhoud toe. Met CSS past u bijvoorbeeld de kleuren aan of de groottes van teksten.
Deze tekst werd toegevoegd in HTML, maar de kleur en dikte hiervan doet u in CSS.

Wat zijn bugs?

Onder bugs verstaat men foutjes in software programma’s die ervoor zorgen dat het programma foutloopt of zelfs onbruikbaar is.

Een software zal zo goed als altijd enkele bugs verkrijgen tijdens het creatieproces. Een groot deel van coderen bestaat uit het ‘debuggen’, oftewel het opsporen en weghalen van bugs. Het is een natuurlijk en te verwachten “trial and error” procedure.

Wat zijn back-end en front-end?

Deze twee termen worden regelmatig samen gebruikt.

Met back-end wordt de ‘achterkant’ of ‘binnenkant’ van een website (of applicatie) bedoelt. Hier bevindt zich de datastructuur, de code, de mappen en opslag, en nog veel meer. Dit is de omgeving waarin de developers zich begeven tijdens het maken van een website.

Front-end staat dan weer voor de ‘voorkant’ of ‘buitenkant’ van de website. Dit is simpelweg alles wat iemand als een bezoeker van een website te zien krijgt. De pagina waar u nu naar kijkt bevindt zich dus op de front-end van onze website. Maar deze tekst werd geschreven in de back-end.

Wat zijn de URL en link?

Een URL (Uniform Resource Locator) is het adres waarmee u de website kan bereiken. Zoals bijvoorbeeld https://nybe.be.
Het bestaat uit een lijn tekst waaronder zich het adres met alle bijbehorende data bevindt.

Een link is wanneer er een klikbare verwijzing wordt toegepast op de URL, zodat u met de klik van uw muis naar het URL adres wordt gebracht.
De link van een URL hoeft overigens niet overeen te komen met het URL adres zelf. Deze tekst brengt u bijvoorbeeld naar de homepagina, ookal wordt het URL adres niet uitgeschreven.

Wat is een domein(naam)?

Een domeinnaam is vergelijkbaar met de URL maar zeker niet hetzelfde.

Onder een domein bevindt zich allerlei data van (meestal) een website of zelfs meerdere websites.
Het gaat hier alsnog over de naam die u zal terugvinden in enig URL adres onder dit domein.

Bijvoorbeeld; deze pagina heeft als URL https://nybe.be/veelgestelde-vragen maar het domein is nybe.be. Alles wat na de domeinnaam komt is dus een navigatiepad naar individuele pagina’s op het domein.
Gelijkaardig zouden we een sub-website of sub-domein (dit is een soort website die onder het domein valt) kunnen creëren voor een online winkel met als URL https://winkel.nybe.be. Hier alsook blijft het domein toch nog nybe.be.

Zoals u HTML en CSS nodig heeft voor het maken van een website, is een domeinnaam vereist voor het online zetten van uw website.

Wat is een hosting(provider)?

Een hosting is een online plaats waarop u het domein van uw website registreert en data bewaart.

Eens een website is gemaakt en er een domeinnaam voor is aangekocht, staat deze nog niet online.
Hiervoor is een hosting vereist waarop de website kan worden geplaatst.

De hostingprovider is de persoon of een bedrijf die de hosting onder hun bezit heeft en hier domeinen en bijbehorende data op bewaart, beveiligt en onderhoudt.

Wat is DNS?

Tot dusver in deze lijst van website vakjargon hebben we de website opgebouwd met HTML en CSS, een domein aangekocht en deze vervolgens op de hosting gezet.
Maar het internet heeft geen idee dat de website reeds bestaat, noch waar dat zie zich bevindt!

Aan de hand van DNS worden domeinen verwezen en gelinkt in samenwerking met IP-adressen. Doordat de DNS een IP-adres samen legt met een domeinnaam, zal het internet weten waar naar te navigeren om alle data op te halen en vervolgens ons als internet surfers de website te tonen.

Wat is SSL?

SSL (Secure Sockets Layer) is een protocol dat data en internetgebruik beveiligt.

Wanneer u als bezoeker een website gebruikt wordt elke klik gecommuniceerd naar de server waarop de hosting en domein van de website zich bevindt. Dit klinkt misschien niet erg onveilig, maar dat kan het wel zijn wanneer het gaat om het aanmaken van een wachtwoord of het uitvoeren van bijvoorbeeld een online betaling.
In uitwisseling tussen website en server kan data onderschept worden met mogelijk ernstige gevolgen.

Wanneer een website beschikt over een werkend SSL certificaat, bent u ervan verzekerd dat de communicatie tussen website en server veilig verloopt. Het zorgt er namelijk voor dat alle data in het verkeer wordt versleuteld.

Wat is responsive design?

Responsive design (ook wel Mobile design genoemd) is de benaming voor wanneer een website zich aanpast naargelang de schermgrootte waarop het zich weergeeft. Een website op computer heeft tegenwoordig een totaal andere layout dan dat die doet op een kleiner apparaat zoals de Smartphone of tablet.

Mobile design is ontzettend belangrijk omdat meer en meer mensen op hun Smartphone websites bezoeken. Denk hierbij zeker aan online webshops die vaak meer aankopen ontvangen van klanten via de Smartphone dan via een laptop of PC.

Het antwoord niet gevonden?

We helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen. Vul het contactformulier hieronder in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.