Slide Webshop laten maken Webshop op maat Een professionele webshop voor uw onderneming.
Van een eenvoudige webshop tot complexe webshops
met software integraties.

Ontvang een gratis offerte Een professionele webshop voor uw onderneming.
Van een eenvoudige webshop tot complexe webshops
met software integraties.

Webshop op maat

Wat kunt u verwachten?

meer over je doelgroep leren
Wilt u weten hoe u de juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste medium aan uw doelgroep over kunt brengen? Leer op deze pagina meer over de customer journey.
customer journey de stappen
Doorloop en beïnvloed de vijf fases van de klantreis. Vanaf het moment dat hij zich bewust is van zijn behoefte en op zoek gaat naar een oplossing, tot het moment dat hij een tevreden klant is.
Ontdek de voordelen
De customer journey is hét hulpmiddel om inzichten over de klantervaring te verzamelen. Ontdek de voordelen voor uw onderneming en speel zo beter in op de behoeften van uw (potentiële) klanten!
Voordat een klant tot aankoop overgaat, doorloopt hij wel 20 tot 500 interactiemomenten met uw merk, product of de organisatie. Hoe maakt u deze inzichtelijk? En hoe zorgt u voor frictieloze klantervaringen?
Lees het hier!
Customer journey mapping

Betekenis customer journey

Het is de reis die een (potentiële) klant doorloopt vanaf het eerste contact met uw bedrijf tot de service na de aankoop.

De customer journey is een onmisbare stap in elke onderneming in iedere sector. Het is belangrijk om de deze in kaart te brengen. Zo weet u welke stappen uw potentiële klant doorloopt. Vanaf het moment dat hij zich bewust is van zijn behoefte en op zoek gaat naar een oplossing, tot het moment dat hij een tevreden klant is. Hierop kunt u inspelen. U kunt het koopproces beïnvloeden en proberen de klant naar uw kant te trekken.

Het model bestaat uit vijf praktische stappen. Het is de bedoeling dat u in de verschillende ontwikkelingsstadia op de juiste noden van de klant inspeelt. Dit doet u door de juiste boodschap of actie, op het juiste moment via het juiste medium aan de juiste ontvanger over te brengen.

Customer journey mapping, zoals hier afgebeeld, is een visuele voorstelling. Deze eenvoudige methode biedt overzicht over de verschillende ‘touchpoints; die zich voortdoen gedurende het traject. Het kan in elke fase van de klantreis worden toegepast. Laten we hier eens over brainstormen.

Hieronder staat een afbeelding van hoe de customer journey eruit kan zien. Dit is een voorbeeld van een lead voor NYBE. Laten we ook uw customer journey maken!

Customer journey met stappen en touchpoints

De onderdelen van de customer journey

Awareness

Fase 1: Awareness

De (potentiële) klant zich wordt bewust zich van het bestaan van de behoefte. Dit vormt het beginpunt van de klantreis. Hierbij gaat hij/zij zich oriënteren op een soort product of dienst.
Consideration

Fase 2: Consideration

De mogelijke klant is nu op de hoogte van het bestaan van uw onderneming en gaat op zoek naar alternatieven waarbij er een afweging wordt gemaakt tussen de aanbieders.
Purchase

Fase 3: Purchase

Goed nieuws, de potentiële klant heeft voor u gekozen!
In deze fase vinden zeer veel handelingen plaats en bijgevolg ook veel afhaakmomenten. Elimineer storende of afleidende factoren.
Retention

Fase 4: Retention

De aankoop is gebeurd. Nu moet de klant trouw blijven aan uw bedrijf. Hier komt “after sales-service” aan te pas komt. Moedig uw klanten aan om in de toekomst opnieuw bij u een aankoop te plaatsen!
Advocacy

Fase 5: Advocacy

Dit is de laatste fase. De klant heeft heel het proces doorlopen en gaat zijn ervaringen hier hopelijk over delen. Blijf aandacht aan de klanten besteden om zo positieve ervaringen te beïnvloeden.
Advocacy

Fase 5: Advocacy

Dit is de laatste fase. De klant heeft heel het proces doorlopen en gaat zijn ervaringen hier hopelijk over delen. Blijf aandacht aan de klanten besteden om zo positieve ervaringen te beïnvloeden.

De voordelen van de klantreis

  • U krijgt een objectief beeld van het sales proces.
  • U kunt zich onderscheiden van concurrenten.
  • Inzicht in hoe en wanneer uw klanten contact hebben met uw bedrijf.
  • Biedt een klantgerichtere service.
  • Creëer een betere relatie en vertrouwensband met de klant.

Interessante artikelen

Sociale media

Genereer meer klanten met sociale media!

Genereer meer klanten met sociale media! Nog veel ondernemingen zien het nut van sociale mediakanalen niet in. Maar deze platformen kunnen toch heel handig zijn bij het werven van nieuwe klanten. Waarom als onderneming social media gebruiken? Tegenwoordig is (bijna) iedere doelgroep aanwezig op sociale media, het is dus eigenlijk een gemiste kans om hier…

Lees verder
De voordelen van online adverteren

De voordelen van online adverteren

Online adverteren is zeer handig wanneer u meer mensen wilt bereiken of meer wilt verkopen. Het kan op verschillende manieren: via de zoekmachine, via sociale media of via e-mail. Bekijk hieronder de vier grootste voordelen voor uw bedrijf van online adverteren. 1. Meetbare resultaten In tegenstelling tot traditionele advertenties, zijn online advertenties perfect meetbaar. Zo…

Lees verder

Interessante artikelen

Sociale media

Genereer meer klanten met sociale media!

Genereer meer klanten met sociale media! Nog veel ondernemingen zien het nut van sociale mediakanalen niet in. Maar deze platformen kunnen toch heel handig zijn bij het werven van nieuwe klanten. Waarom als onderneming social media gebruiken? Tegenwoordig is (bijna) iedere doelgroep aanwezig op sociale media, het is dus eigenlijk een gemiste kans om hier…

Lees verder