Wat kunt u verwachten?

Ontdek de voordelen
De voordelen van brandbuilding voor uw onderneming.
nadenken over brand building
Waar moet u op letten bij het maken van een succesvolle merkidentiteit?
Synergie met webdesign
Tips & tricks over hoe u uw merkidentiteit kunt verbeteren!

“Een merk is niet langer wat we de mensen vertellen dat het is, het is wat mensen elkaar vertellen.”

~ Scott Cook ~

Wat is een brand

Wat is brand building?

Brand building is het ontwikkelen van uw merkidentiteit. Wanneer u in een winkelstraat rondwandelt, komt u al snel verschillenden merken tegen. Maar welke onthoudt u nu eigenlijk? U zal van al die merken er maar drie onthouden.

De bedoeling van brand building is dus dat uw merkidentiteit zo gebouwd wordt, dat u met uw onderneming in de top of mind van uw doelgroep valt. Dat wil zeggen dat wanneer uw doelgroep een probleem heeft, uw merk meteen geassocieerd wordt met de oplossing.

Een goede merkstrategie zal in kaart brengen hoe u anders, betrouwbaar en gedenkwaardig bent voor uw ideale klant. Het zal uw doel en uw beloften overbrengen aan uw doelgroep.

Wilt u een beter inzicht krijgen in de reis die uw klant doorloopt? 

Vertel me meer!

Waarom brand building?

Het belang van brand building is de laatste jaren enorm toegenomen. Het is noodzakelijker dan ooit om consistent uit te dragen wie u als organisatie bent. Hiermee kunt u namelijk niet alleen nieuwe klanten aantrekken maar ook nieuwe samenwerkingspartners of medewerkers engageren.

Verder zorgt het natuurlijk voor herkenning. Dit zal na verloop van tijd resulteren in ’top of mind’ en een vertrouwensband met uw doelgroep!

De voordelen van brand building

  • Mensen verkiezen bekende merken over nieuwe merken.
  • Bouw een vertrouwensband op met de doelgroep.
  • Differentiatie van uw concurrenten.
  • Meer directe en impulsaankopen.
  • Hogere conversiegraad.
  • Top of mind stimulatie.

Hoe bouwt u een huisstijl op?

U kunt geen merk opbouwen zonder consistent te zijn en dit ook te behouden. Deze samenhang zorgt voor merkherkenning én merkherinnering. Bovendien voorkomt het ook nog eens verwarring bij de doelgroep

De maatschappij heeft een shift gemaakt van “trust me” over “tell me” naar “show me”.
Publieksgroepen, klanten en stakeholders moeten vertrouwen hebben in uw bedrijf.

Wat u zegt, aldus uw merkidentiteit, moet dus vertaald worden in uw acties en natuurlijk moet uw huisstijl dit ook uitstralen.

nieuwe huisstijl

Wat behoort allemaal tot een “Brand” ?

  • Logo
  • Slogan
  • Kleuren en lettertypen
  • Patronen en pictogrammen
  • Website ontwerp
  • Inhoud en berichten
  • Adverteren
  • Bedrukking of verpakking

Al het bovenstaande moet goed op elkaar zijn afgestemd, indien dit niet het geval is, kan er verwarring ontstaan in het hoofd van de doelgroep en zal uw onderneming makkelijker vergeten worden. Het is dus belangrijk om dit door professionals te laten doen.

Brand building tips

  • Maak van uw unieke waarde uw merkidentiteit.
  • Wees consistent (ook over de verschillende kanalen).
  • Voeg een “Our story” toe aan uw website.
  • Geef uw merk een gezicht.
  • Stel duidelijke goals.

Wilt u graag meer weten over onze marketingdiensten? 

Merkidentiteit tips

Brand building tips

  • Maak van uw unieke waarde uw merkidentiteit.
  • Wees consistent (ook over de verschillende kanalen).
  • Voeg een “Our story” toe aan uw website.
  • Geef uw merk een gezicht.
  • Stel duidelijke goals.

Wilt u graag meer weten over onze marketingdiensten? 

Interessante artikelen

storytelling

De kracht van storytelling

“Er was eens…” Dat kennen we toch allemaal? Dat is het resultaat van goede storytelling. Doet u al aan storytelling? Als het antwoord nee is, is het toch handig om er snel mee te beginnen. Het werkt namelijk enorm effectief! Storytelling kan overal plaatsvinden, ook op de plaatsen waar je het niet direct verwacht. Wat…

Lees verder

Interessante artikelen

storytelling

De kracht van storytelling

“Er was eens…” Dat kennen we toch allemaal? Dat is het resultaat van goede storytelling. Doet u al aan storytelling? Als het antwoord nee is, is het toch handig om er snel mee te beginnen. Het werkt namelijk enorm effectief! Storytelling kan overal plaatsvinden, ook op de plaatsen waar je het niet direct verwacht. Wat…

Lees verder