Zo behoudt u klanten
Hoe kunt u garanderen dat uw klanten tevreden blijven en dus niet naar uw concurrenten gaan? Het antwoord is: door het leveren van toegevoegde waarde. In deze snelle tijden van keuzewisseling is het essentieel om klanttevredenheid te blijven waarborgen.
Toegevoegde waarde
De wijsheden van Einstein blijven iets om over na te denken. De quote “Try not to become a man of success. Rather become a man of value” gaat om het leveren van toegevoegde waarde. Wanneer u geen toegevoegde waarde levert, heeft u geen lang bestaansrecht…
Wat is klantwaarde?
Dat is de waarde die uw onderneming levert aan de klant. Het gaat dus om de perceptie van de klant over waarom uw onderneming waardevol is. Een klant die voldoende waarde ervaart ten opzichte van zijn investering, is tevreden en zal sneller een herhaalaankoop plaatsen en positieve word-of-mouth met zich meebrengen. En dit is natuurlijk wat u graag wilt!
Klantwaarde creëren en beïnvloeden
De perceptie van de klant over uw onderneming moet positief beïnvloed worden. Het is belangrijk dat er aan de verwachtingen van de klant voldaan wordt. Maar u moet nog een stapje verder gaan, doe er een schepje bovenop. U als onderneming, heeft daar de controle over! Bekijk zeker ook ons artikel over de customer journey om precies te weten waar uw klant nood aan heeft.
Er zijn ook een aantal investeringen die de klanten moet doen om een product of dienst te ontvangen. Als uw onderneming hier goed op inspeelt, kunt u de klanten een echte toegevoegde waarde bieden. Houd dus altijd rekening met deze factoren:
- Tijd: garandeer een tijdsefficiënte ervaring.
- Moeite: zorg voor een vlotte samenwerking.
- Maak regelmatig back-ups
- Risico: kom beloftes na.
- Weerstand: zoek uit waar de weerstand vandaan komt en keer dit om naar een positief gegeven.
Differentiëren van de concurrenten
Met toegevoegde waarde kan uw onderneming écht het verschil maken voor uw klanten en kunt u zich differentiëren van uw concurrenten. Klanten gaan uw onderneming boven die van de concurrent verkiezen, omdat uw bedrijf niet alleen de verwachting heeft vervuld, maar ze zelfs heeft overtroffen.
Zelf toegevoegde waarde leveren?
Ons team wordt ook altijd aangespoord om een zo hoog mogelijke toegevoegde waarde te bieden voor onze klanten. We proberen altijd net iets meer te leveren dan verwacht. Wij ervaren succes als de klant echt tevreden is én resultaten behaalt.
Wilt u ook een toegevoegde waarde aan uw klanten leveren, maar weet u niet goed hoe? Wij helpen u graag. Neem vrijblijvend contact op via 📧 [email protected] 📞 011 58 41 52.